We zijn er ! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu We zijn er ! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu

We zijn er !

Blijf op de hoogte en volg Martine en Rebekka

27 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve mensen,

Wij zijn helemaal veilig aangekomen op de plaats van bestemming: Curacao, in Villapark Zuurzak. We typen dit nu vanuit onze zonnige tuin en zitten lekker in 30 graden !!

De reis is voorspoedig gegaan, al is 12 uur vliegen wel echt heel heel lang. Zondagochtend werden Rebekka en ik afgezet door onze familie en eindelijk was het zo ver…. We gingen echt ! Eerst de zware koffers afgeven in de hoop dat er niet teveel kilo in zat en vervolgens afscheid nemen van onze lieverds.
Na een traantje weggepinkt te hebben gingen we naar de gate en begonnen we met die lange lange reis. Gelukkig werden we onderweg wel goed bezig gehouden door alle films die we konden kijken ,muziek luisteren, series kijken en bleven de stewardessen aankomen met maaltijden en broodjes en nootjes en drankjes en dingetjes. Nomnomnom ! Oh en er zat gelukkig een heel normaal, aardig meisje naast ons, dus geen ellendige verhalen over te dikke stinkende mensen.

Nadat we even een tussenstop hadden op Sint-Maarten (Wat een spannende landing was, omdat het vliegtuig heeel laag over het strand vliegt en je je echt afvraagt of hij het gaat halen) kwamen we uiteindelijk aan op Hato. Daar werden we opgehaald en gebracht naar ons appartementje. We hebben een warm welkom gehad, al regende het wel toen we aankwamen (alles beter dan sneeuw, mwuaha). Het appartementje is trouwens groter dan we hadden verwacht en er was al helemaal gerekend op ons met het avondeten en zelfs het ontbijt was al gekocht.
’s Avonds gegeten met Gerard, degene waarvan we een appartementje huren, en nog 6 jongens. Deze wonen hier, of logeren hier, of zijn kinderen aan huis. Het huis is in ieder geval altijd vol en we hebben geen idee wie het allemaal zijn. We kregen tips over de mooiste strandjes, de leukste strandfeestjes, de goedkoopste supermarkten en de beste plek om een auto te huren. Ook ons eerste lesje papiaments : Bon dia, Bon tardi, Bon nochi ! Daarna zijn we met deze groep mensen nog even naar een feestje geweest, jawel op het strand ☺ . Wel weer op tijd naar huis aangezien we gesloopt waren van de vlucht en we vanochtend naar onze opdrachtgever moesten.

Vanmorgen hebben we om 08:30 kennis gemaakt met onze begeleider van Curacao bij stichting Encelia. Dus ook meteen de instelling gezien waar we ons onderzoek voor gaan doen. Het zag er mooi uit en we hebben helemaal zin om ons onderzoek te starten. Onze begeleider, Bartjan, gaf ons wel de tip om eerst goed te acclimatiseren omdat dat wel heel belangrijk is. Daar hoefde wij natuurlijk niet heel lang over na te denken of ons dat ook wel verstandig leek dus we zijn in de middag lekker naar het strand gegaan.
Voordat we naar het strand gingen wilden we nog een auto huren dus zijn we na het kennismakingsgesprek gaan lopen, maar dat was allemaal toch iets verder dan we verwachtte, en uiteindelijk was het ook niet gelukt, omdat je overal 23 voor moet zijn. Helaaspindakaas, anderhalf uur gelopen voor niks. Dus maar het busje naar Punda gepakt en daar na lang zoeken het Wereldstage gebouw gevonden waar we gelukkig wel een auto konden huren. Nadat we naar allemaal mooie verkooppraatjes aanhoorden Nederlandse jongens hebben we toch een mooi autootje mee kunnen krijgen.

De middag lekker gevuld met boodschapjes doen (wat hier trouwens echt duur is), bikini aangetrokken en lekker naar een strandje geweest. Wow wat is Curacao een heeeerlijk eiland ! Hier gaan wij het wel 3 maanden volhouden ! Na dit strandje hebben we nog een heerlijke cocktail gedronken, dus dat maakt de dag compleet. Oja, we zitten pal naast de burger king, dus we kunnen uit ons bed rollen en een whopper bestellen.

Ayo!

• 27 Januari 2014 - 23:18

Anne:

Wauuww!

• 27 Januari 2014 - 23:21

Tessa Kitsz:

Klinkt heerlijk en bekend! Lekker genieten meiden van het strand lekkere weer cocktails etc komende dagen. En dat dan onder het mom van 'acclimatiseren' ;). En dan die uren schrijven in je logboek onder 'acclimatiseren'. Haha succes meiden!!

Liefs,

Tessa

• 28 Januari 2014 - 07:17

Rianne:

dat klinkt goed allemaal!! veel geluk.

• 28 Januari 2014 - 13:26

Sandra:

Gaaf!! Dit klinkt als een heerlijke start op dat mooie eiland. Mocht je beginnen te klagen over de warmte, denk dan vooral even aan ons! ;)

• 28 Januari 2014 - 16:40

Sonja:

Erg leuk om te lezen Martine, ik ga jullie zeker volgen, veel succes en geniet ervan!
    Van de foto's krijg ik een erg bounty-gevoel ;-)

Groetjes,
    Sonja

• 02 Februari 2014 - 14:07

H Van Dijken:

Hallo Martine we hebben je verslag gelezen ,wij vinden het fijn om zo iets van je te horen.
    de zon schijnt hier ook het sneeuw is nog niet weg.

een lieve groet van Opa en Oma uit Roodeschool.