We studeren ook nog af - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu We studeren ook nog af - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu

We studeren ook nog af

Door: Martine en Rebekka

Blijf op de hoogte en volg Martine en Rebekka

02 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier weer een blog! Afgelopen anderhalve week hebben we het erg druk gehad, maar was het ook weer superleuk!
Ondertussen hebben we niet heel veel nieuwe dingen beleefd. We gaan nog steeds twee keer per week bootcampen, waar we nu mee doen met de gevorderde training, en we zijn hier erg trots op!

We hebben verschillende salsalessen gehad, en het gaat steeds beter, daarnaast zijn we naar wat salsafeestjes geweest, zodat we kunnen oefenen en kunnen afkijken.

Vorige week vrijdag zijn we naar een salsafeestje geweest met een oude schoolvriendin van Martine en haar broertje en haar zusje, dit was leuk!

Vorige week zondag zijn we met een jongen die Rebekka uit NL kende, naar de kerk geweest, hierna hebben we hem thuis afgezet en wilden we naar de Grote Knip gaan, helaas waren we veeeel te ver door gereden en kwamen we op een gek strandje, wat eigenlijk amper een strandje was. We wilden daar lekker gaan zwemmen, maar al snel kwamen er twee mannen naar ons toe om te vertellen dat het niet zo handig was om daar te zwemmen aangezien daar allemaal zee-egels zaten, die steken en brandkoraal, wat dus brandplekken op je huid oplevert. Hierna zijn we daar niet meer het water in geweest ;).
’s Avonds zijn we nog even naar Cabana beach festival geweest, waar het ontzettend druk was! Alle Curaçaoënaars hadden die maandag vrij en daarom waren alle strandtenten stampvol, wat voor een leuke avond zorgde!

Ook zijn we deze week voor het eerst bij de Albert Heijn hier geweest, er werd ons vertelt dat het heel duur is, dus wilden we dat met eigen ogen zien, het is inderdaad duur! Het enige wat daar erg goedkoop is, zijn de waterijsjes, die je zelf moet invriezen, we hebben maar meteen 8 pakken gekocht en hebben dus 80 ijsjes voor ongeveer 7 euro, ideaal!

Het uitgaan is nog steeds niet minder geworden. Zoals Rieneke(ons geliefde klasgenootje) zegt: het uitgaan moet wel speciaal blijven. Wij ervaren op dit moment zo ongeveer 3 tot 4 keer in de week een speciale avond haha, en vinden het nog steeds erg leuk!

Vandeweek wilden wij even een televisieprogramma terugkijken op uitzendinggemist(wat we trouwens ongeveer elke dag doen) . Helaas was de accu van de laptop leeg en moesten we hem even aan de lader leggen. Aangezien we hier andere stekkers hebben, moeten we er altijd een omvormer tussen hebben. deze viel alleen voor de helft uit het stopcontact, hij was gewoon kapot. we probeerden een manier te bedenken om hem eruit te krijgen, aangezien hij het niet meer ging doen. Martine was zo slim om toch even te checken of ze hem er niet gewoon uit kon trekken, dat heeft ze geweten. Ze kreeg een enorme schok, en heeft nog een half uur staan trillen. Na deze bijna doodervaring hebben we onze huisbaas erbij gehaald en die heeft het uiteindelijk opgelost.

Gisteren hebben we de verjaardag van Rebekka gevierd. Vrijdag begon het eigenlijk al een beetje. Rebekka mocht als cadeautje van Martine een jurkje uitzoeken in de stad, dus dit hebben we vrijdag gehaald, overigens een erg mooi jurkje! Daarna zijn we even naar de winkel geweest, heeft Rebekka taart gehaald en moest Martine nog even ‘alleen’ de winkel in werd Rebekka erg nieuwsgierig. Zaterdagochtend mocht Rebekka pas van haar kamer af toen Martine het zei. Toen Rebekka haar kamer uit kwam begonnen Martine, Bob en Injomar happy birthday te zingen, erg leuk! Martine heeft het hele huis versierd en Rebekka kreeg een heerlijk ontbijtje. Naast het jurkje kreeg ze ook nog een hilarisch briefje van Martine en een reep chocola, aangezien Martine geen chocola lust en Rebekka het daarom ook weinig eet hier.
Na het ontbijt zijn we lekker naar het strand gegaan, waar we de hele dag hebben gelegen. Hierna gingen we naar huis, hebben we gedouched en omgekleed enzo, hierna zijn we lekker een pizza gaan eten bij Zanzibar en hebben daarna de hele avond dansjes gedaan . Rebekka moest nog op het podium komen, het bandje wat er was speelde happy birthday en ze kreeg nog een bijzondere act, vijf jongens die een dansje om d’r heen moesten doen. Hierna zijn we maar even een rondje gaan lopen, om bij te komen. Uiteindelijk hebben we een superleuke avond gehad!

Vanochtend zijn we naar de kerk geweest en gaan we zo naar de grote carnavalsparade kijken!

O onze auto is nog steeds heerlijk, alhoewel van de week bij een stoplicht een oude man tegen ons zei: eeh eeh, jouw band gaat zo lek, laat er naar kijken. Dit hebben we gedaan, de band is opgepompt en we zien wel hoe het verder loopt!

Op veler verzoek zullen we ook nog wat vertellen over hoe onze werkzaamheden gaan. Ze gaan erg goed! We lopen lekker op schema, afgelopen week konden we even niet zo goed verder, aangezien we erg snel gingen, maar het loopt nog steeds goed! Alle interviews zijn klaar en zijn helemaal uitgewerkt, we kunnen nu bijna weer verder aan ons literatuuronderzoek.

Liefs!

• 02 Maart 2014 - 18:51

Ariana Boon:

Dat was weer een leuk verslag van jullie!
    Rebekka van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag!

Geniet van deze tijd op het mooie eiland curacao.

• 02 Maart 2014 - 19:08

Margriet Duvekot:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Opvallend kort stukje over jullie werkzaamheden. ;) Jullie nemen het er wel van, heerlijk! Geniet nog maar lekker van de zon en de salsa. Nu al op de helft?
    Liefs,
    margriet

Joke:

leuk om jullie verslag te lezen. genieten van salsa etc, samen leuek en spannende dingen beleven.
    ga zo door, geniet van veel moois, onthoud wat goed is.
    Rebekka ook nog gefeliciteerd, leuk om zo'n creatieve vriendin te hebben die er een leuk verjaardagsfeestje van maakt. gr Joke