nog 3 dagen - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu nog 3 dagen - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu

nog 3 dagen

Door: Martine en Rebekka

Blijf op de hoogte en volg Martine en Rebekka

24 Januari 2014 | Nederland, Lunteren

Vandaag is onze laatste, gezamenlijke schooldag voor vertrek naar Curacao! Dit vonden wij een mooi moment om ons eerste reisverslag te schrijven. Dus bijdeze.
We hebben enorm veel zin om weg te gaan, om lekker weer te hebben, om ons onderzoek te starten en om weg te zijn van alle druktes en verplichtingen die we hier nog hebben.
Daarnaast hebben wij het op het moment ook nog heel druk. (vooral Martine dan). Martine is bezig de laatste dingen af te ronden voor school. Rebekka is druk met haar tas inpakken, daar begon ze al 10 weken geleden mee. Waarschijnlijk begint Martine hier zaterdagavond mee. Nu zou je verwachten dat onze samenwerking stroef verloopt, maar niets is minder waar, wij zijn een topteam. De afgelopen weken zijn wij druk bezig geweest om ons soort van visum te regelen. Dit kwam namelijk zo. In ons enthousiasme met het boeken van tickets hebben we niet nagedacht over hoelang we aan één stuk door mogen verblijven op de Antillen. Hierdoor bleek dat wij 5 dagen langer dan het maximale aantal dagen op de antillen verblijven. Dit is natuurlijk best dom. We hebben duizendveel mensen aan de telefoon gehad om duidelijk te krijgen wat we allemaal moesten regelen. Uiteindelijk hebben we een vog moeten aanvragen, een geboorteakte en moeten we nog iets van een verklaring van rechtswege daar laten invullen. Uiteindelijk heeft dit ons maar 40 euro gekost en zijn wij erg blij dat we er 95 dagen zitten, in plaats van 90. Door alle stress van de afgelopen weken en de spanning voor de komende dagen, slapen wij bijna niet. Martine valt om half 3 in slaap. Rebekka wordt om 2 uur wakker en haar hoofd is niet meer in slaap te krijgen. We willen het graag houden op een teken van gezonde spanning. Beetje jammer, dat wel.
Goed, om even tot de orde van de dag te komen.
Aanstaande zondag vliegen wij om 08:40 vanaf Schiphol naar Hato. Wij hebben een tussenstop op Sint Maarten en hopen om 15:25 aan te komen op Curacao. Als je ons wilt contacten, houd rekening met het tijdsverschil van 5 uur. Wij zullen waarschijnlijk gewoon wifi hebben in ons huisje, dus zijn te bereiken via mail, facebook, skype, whatsapp etcetera.
In de eerste week dat wij er zijn zullen wij via dit middel weer een teken van leven geven. ( Als ons vliegtuig niet neerstort) Als je het leuk vindt, kun je je aanmelden met je mail om op de hoogte te blijven wanneer wij een nieuw verslag online zetten. Daarnaast vinden we het leuk als je een berichtje achterlaat.

Dikke liefde, ayo en succes allemaal met deze gure winter :D

Martine en Rebekka (met nu nog witte koppies)

• 24 Januari 2014 - 13:25

Sije Brouwer:

Goede reis!!
    X

• 26 Januari 2014 - 13:45

Hilly De Vries:

Zo heee......dat is nu dus écht uitrusten in het vliegtuig!! Wat een gestress van te voren. Knap hoor dat het allemaal toch gelukt is!! Ik/wensen jullie hééél veel plezier en een goede/leerzame periode op Curacao!!!
    Liefs uit Winschoten

• 26 Januari 2014 - 20:59

Papmamloesronwijzijnnogthuis.nu:

Hoi lieve meiden,
    Hebben jullie n goede reis gehad?
    Veel gezien vanuit het vliegtuig?
    Raar hoor, zo n hele dag in de lucht.
    We hebben naar alle vliegtuigen gezaaid.
    Hoe warm is het daar?
    Is het huisje leuk?

Hier is het koud.
    We zijn helemaal nat geregend vanmiddag.

We missen je nu al Tine !!!!
    Veel plezier.
    We kijken uit naar bericht.

Xxxx je familie

• 27 Januari 2014 - 23:23

Tessa Kitsz:

Stiekem vind ik dit verhaal heel grappig

• 29 Januari 2014 - 08:57

Ariana Boon:

Rebekka en Martine, heel veel plezier op het zonnige Curacao!

Geniet van alle mooi nieuwe dingen en maak een geweldig goed studieverslag!

Heel veel succes!

Liefs van je AOW-tante Ariana