Genieten. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu Genieten. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine en Rebekka - WaarBenJij.nu

Genieten.

Door: Martine en Rebekka

Blijf op de hoogte en volg Martine en Rebekka

13 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Dag witte Nederlandse geliefden van ons,

Zo, het is al weer even geleden dat we een blog online hebben gezet! Van verschillende kanten kregen we al te horen dat we dat maar snel weer moesten doen. Vandaar, bij deze!

We waren geeindigd dat we bij de stichting zouden kijken om de kinderen te leren kennen en even mee te kijken naar hoe een dag daar gaat. Dit was erg leuk! Het was even wennen omdat de kinderen bijna alleen maar papiamento spreken. Dus het was veel met gebaren praten en laten vertalen door de Curaçaose groepsleider, dit was trouwens prima te doen. Martine heeft lekker met de auto’s gespeeld en Rebekka heeft een potje mens erger je niet gedaan, waarbij ze voor het eerst in haar leven niet gewonnen heeft.

Die avond(dinsdag 4 februari) zijn we weer lekker gaan bootcampen! We hebben ondertussen een tienrittenkaart aangeschaft en dat is voor ons een stok achter de deur om dan ook echt te gaan. Het blijft elke keer zwaar, maar is ontzettend leuk! En we worden in ieder geval genoeg uitgedaagd om onze grenzen te verleggen. Ondertussen zijn Martine haar sportschoenen ook gearriveerd die ze nog in Ede had laten liggen. De ouders van Willemien hebben ze meegenomen, want die zijn hier nu op vakantie! Martine heeft al weer erg veel zin om te gaan sporten vanavond. We gaan dus meestal 2 keer in de week, op dinsdag en donderdag.

Vorige week woensdag zijn we met twee jongens die hier op vakantie waren nog uit geweest. Dit was de laatste avond van de jongens hier en ze vroegen of wij mee gingen naar Cabana. Daar zeiden we natuurlijk geen nee op! We hebben toen echt een superavond gehad! Een hele goede band die erg leuke liedjes speelden, deze avond was zeker voor herhaling vatbaar. Iedereen rijdt hier trouwens gewoon met alcohol op, wij willen hier nog niet aan meedoen, dus voor onze ouders: één van ons is altijd de bob!
Wij zijn hier nu bijna drie weken en zijn best wel gewend aan alles. We slapen de laatste tijd beter, zijn meer gewend aan het weer en de tijd gaat ook echt snel! Aan het begin vonden wij drie maanden moeilijk te overzien, nu gaat dit gelukkig heel goed en vinden we eigenlijk dat de tijd erg snel gaat!

Vrijdag aan het begin van de middag zijn we lekker naar het strand gegaan, waar we de hele middag hebben gelegen. Achter ons zat een grote groep Curacaoenaars , aan het eind van de middag kwam één van ons naar ons toe met de vraag of wij een mojito wilden, aangezien ze ons de hele middag hadden ‘lastig gevallen’. Dit sloegen wij natuurlijk niet af! Binnen vijf minuten kregen we een heerlijk zelfgemaakte mojito. Toen de zon onder ging zijn we patat gaan eten met een frikadel speciaal bij de snackbar in de buurt, we hebben besloten om hier een wekelijk iets van te maken, top! Vrijdagavond zijn we weer wezen stappen bij Bermuda, waar de zus van Rebekka heeft gewerkt in de tijd dat ze op Curaçao zat. Dus voor haar was het erg leuk om te zien waar haar zus al die tijd is geweest. Wij hebben een erg leuke avond gehad, alleen de volgende dag werden wij uitgelachen dat wij niet op vrijdag naar Bermuda moeten, maar op zaterdag. Op vrijdag schijnt het ‘saai’ te zijn, haha daar hebben we niks van gemerkt.

Zaterdag zijn we al vroeg naar het strand gegaan omdat we de hele dag lekker niks wilden doen en bruin worden! Helaas ging het na ongeveer een uurtje regenen. Dit duurde dan een kwartiertje en dan dacht je dat het weer klaar was. Helaas dit is ongeveer 5 keer gebeurd. Op een gegeven moment werd het wat koud en ging bijna iedereen naar huis. Wij wilden daarentegen gewoon bruin worden en bleven als echte diehards gewoon op het strand. Helaas heeft Rebekka dit later gemerkt, ze was ontzettend verbrand wat ze nog 4 dagen heeft gevoeld. Die avond hebben we nog even bij een bandje gekeken wat op het strand speelden en gingen hierna naar huis. Rebekka gaat meestal iets eerder slapen dan Martine en nu ook. Toen Rebekka 5 minuten op bed lag riep Martine of ze even kon helpen. Rebekka kwam uit dr bed en Martine zei: kom eens kijken! Er zat een kakkerlak van minstens 10 cm op haar muur. Helaashelaas kon Rebekka er ook niet bij en ging ze weer op bed liggen en Martine ging bij de buurmannen vragen of ze konden helpen. Al snel kwam Raylison die de kakkerlak zo van de muur af haalde en hem nog even voor Martine d’r neus hield.

De volgende ochtend zijn we met Raylison naar een bijzondere kerk geweest. Het was in een bioscoop en het was in het Nederlands(wel met een ongelofeloos antiliaans accent). Het was heel interactief, mensen riepen er dingen doorheen en er werd heel veel gelachen, leuke ervaring! Die middag is Martine even met Raylison naar het strand gegaan, waar ze zouden snorkelen bij één of andere boot die gezonken is. Ze konden hem alleen niet vinden dus helaas. Rebekka heeft die middag even geslapen aangezien ze toch niet naar het strand wilde omdat ze zo verbrand was. ’s Avonds heeft Raylison pannekoeken voor ons gebakken en zijn we lekker op tijd gaan slapen.

Dinsdagmiddag zijn we even naar Punda(toeristisch stukje Curaçao) geweest, waar we allebei wat nieuwe kleren hebben gekocht. Daarna zijn we weer gaan bootcampen. Gisterenavond(woensdag) zijn we weer naar Cabana geweest, en het was weer voor herhaling vatbaar dus volgende week zijn we weer van de partij.

Ook zijn we gisteren weer even naar het strand geweest omdat we daar al 3!!!! dagen niet waren geweest. Dit was wel weer even nodig. We zijn daar al zooooo lang niet geweest omdat we heel druk zijn met ons onderzoek! We hebben al vier interviews gehouden en hebben vandaag de vijfde. We hebben deze interviews ook al uitgetypt en zijn bezig om de niet relevante tekst te schrappen, saai werk. Maar we gaan wel lekker dus 

’s avonds gaan we meestal wat tv programma’s terug kijken, doen we spelletjes met buurman Bob, Raylison en Injomar(een jongen die hier ook vaak is), verder gaan we vroeg naar bed omdat we elke ochtend om 8 uur al beginnen met werken aan school .

Oja pap, mama, Annelies, Kees en Tom, veel plezier op wintersport! Het is gek dat ik er niet bij ben, maar geniet hier met volle teugen! En tom vooral veel plezier met xboxen en tvkijken en koken enzo.(Rebekka)

Liefde , Martine en Rebekka

• 14 Februari 2014 - 16:46

Leendert:

Gaaf Rebekka!!
    Leuk om de verhalen te lezen, maar nu wil ik ook weer even terug...
    Lekker hé kerk in de bios... en daarna gelijk de Starbucks inlopen :) :) :)

Geniet ervan:D!

• 17 Februari 2014 - 19:36

Theo En Marja:

Leuk en gezellig om je verhalen te lezen, Rebekka.. Bruin worden is top..verbranden minder..
    Kakkerlakken ook:)
    Nog een hele fijne tijd met Martine toegewenst, hoor!
    groetjes, T & M